Tisdag

Nu var det ett tag sen sist... men nu är jag här igen

Tisdag
12.50-14.05 arbetsmiljö
14.05-15.55 engelska, som jag inte läser, så jag får håltimme
15.55-17.00 matte

Denna tisdagen var speciell
Jag och linnea tog bussen klockan 11.45 för att hinna äta mat på skolan innan vi började dagen.
sen hade vi arbetsmiljö, jag jobbade nästan ingenting, men jag lovar, det tar jag en annan dag.
sen blev klockan snabbt 14.05 och jag slutade!
Matten var inställd för att stefan var sjuk, och jag har som sagt var ingen engelska.

Jag tog bussen hem, och vid busshållsplatsen "gustaf fröding" hände det en sak;
En bil kom från ingenstans, eller ja, jag såg inte vart den kom ifrån, men den tvärbromsa ialla fall för att bussen kom, och den slajdade ett varv runt sig själv och sen ner i diket brevid bussen. Bussen stog still ett tag, men gjorde ingenting, jag kunde se gubben som satt i bilen som gasade som fan för att försöka komma upp från diket, han lyckades inte så länge bussen stog kvar ialla fall..
Hade tänkt att ta en promenad dit bort, men det blev försent när jag väl orkade ta mig ut i snön, så det blev inget.

Nu är han ialla fall uppe ur diket, för där stog ingen bil när min syster åkte hem vid 5-tiden.

komma hem, plugga, spela gitarr, sitta vid datorn, äta glass, kebabtallrik, mera glass.

Det var min dag denna tisdag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0